Vinter
(null)

(null)

(null)

Nu börjar vintern verkligen smyga sig på. Minus grader, hala vägbanor och snö som faller ner. Frodo och jag jobbar på. Vi har trappat ner på kraven som jag pratade om i förra inlägget. Vi har fortsatt leka och det har gett rusultat. Han är mycket gladare och har mer arbetsvilja. Vi myser massor och innan jag går in i stallet tar jag tre djupa andetag och släpper allt  som har å göra med vardagen., allt för att jag ska vara i nuet när jag är i stallet.
Frodo och dom andra fem hästarna bor nu inne på nätterna. Mot våran förväntan så stor trivs Frodo med att bo inne. Något jag inte trodde på men han går raka vägen in till sin box. Han är väldigt lugn på morgonen också. Rutiner gör verkligen susen! Nu ska jag snart klippa Frodo och hoppas på att han slipper bli så svettig på halsen.  

Jag har även börjat simmat två dagar i veckan och det har också gett sitt resultat. Jag har fått en mer avslappad och starkare sitts. Jag orkar mer och jag har en bättre kroppsmedvetenhet. Jag kan lättar sitta balanserad och hjälpa Frodo mer. Min nedsutten trav är extremt mycket bättre och därefter så kan jag även hjälpa Frodo mer och det gör ju så klart att Frodo och jag arbetar lättare och bättre tillsammans!

En uhip kappa har också inhandlas. Underbar verkligen! En kappa man bor i verkligen. Man håller sig varm och torr i vinterns väder.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress