Välkommen maj!

Hur härligt är det inte att börja med en ny månad av strålande sol! 15 grader varmt och frisk vind. Varken för varmt eller för kallt. Dock tyckte hästarna idag att det var VARMT. Inte så konstigt när det plötsligt slår till. Idag följde Wilma med till stallet för att skritta ut på Frodo. Som tur vi hade så fick jag låna Leo! 


Wilma och jag hämtade hästarna, gjorde iordning dom sen gav vi oss ut tillsammans på varsin häst för FÖRSTA gången. Helt underbart att vi äntligen kan dela denna glädje tillsammans. Att få vara med hästarna tillsammans. Wilma har växt så otroligt mycket på sisstonde. Jag tvekade inte ens sekund på att hon skulle klara av att rida själv när jag sitter på en annan häst! Hon klarar det utan problem!

Över dikerna, i skogen, på kalhygget, uppförsbackar, nedförsbackar, asfalten, bilar, hundar, människor i skogen... ja listen kan göras lång om jag ska säga allt. Hon klara det alldeles utmärkt. Hon är inte rädd längre överhuvudtaget. 

Frodo lyssnar så fint på henne. Han har verkligen tagit in henne med kärlek och med respekt. Han respekterar henne precis som han gör med mig. Så lugn och så försiktig med henne. Som om han vet att hon är liten och skör. Man kan tänka sig att en stor häst kommer skita i en liten människa som inte kan så mycket men nej, 

han gör inte så. Han lyssnar på det minsta lilla. Står kvar och väntar på deras tur medans jag går över asfalten först.

Anonym

Mina fina flickor 💋💕

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress