22.00

Hemma igen efter en lång dag. Skola först så klart. Tog mig faktiskt ditt idag. Jippi! Har varit med Linnea hela dagen. Hon följde även med mig till stallet. 


Eftersom Frodo var så galen igår så var jag inne på banan idag men de hjälpte inte. Han var stark och överallt förutom med mig.. så trött blir jag. Jag är sån som mår så dåligt när det inte går bra men jag och Linnea prata om vad som var positivt i allt det röriga. Man måste koncentrera sig på det bra och inte fastna på det dåliga.

Det var redan ett enkelt hinder uppe på banan så istället för att fastna i det hårda stuma så hoppade vi över det ett par gånger! Han blir så pigg mot hinderna och han har utvecklas så himla mycket! Jag jobba en hel del i skritt för att få honom mjuk både innan och efter hoppen. Kan inte säga att jag lyckades helt men han vart BÄTTRE på slutet.. Han vart mjukare!

Det sissta vi gjorde innan jag skrittade av honom var att ställa upp hindret till ca 50cm. Vi flög över det och känslan var underbar. Jag sa högt "wow". Det var sån cool känsla att känna att han verkligen satsade över hindret. Han landar så mjuk och efter hindretna bjuder han in till en sån mjuk och luftig galopp. Så ja allt har väl inte varit skit.. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress