Glad midsommar!

Super fina ridningen fortsatte även idag! Wilma följde med mig till stallet och vi ställde upp två hinder som jag hoppade över två gånger. Det låg även två bomar på en volt som jag använda mig av att trava och galoppera över i volterna. 


Jag red på det tredelade bettet idag och det gick så bra. Han lyssnar så himla fint för skänklarna och för sättet. Fina mjuka galoppfattningar tog han och han var lika fin i höger så som i vänster! Vi gjorde lite tempoväxlingar i traven och i galoppen. Öka på långsidorna och korta på kortsidorna. Ibörjan vart det full fart istället för att arbeta sig igenom ökningen och sen komma tillbaka till samlad galopp med lite kortare galopp men att ändå ha kvar energin i galoppen. Men efter ett tag kom han tillbaka riktigt bra och istället för att bli frustrerad i samlingen så arbetade han väldigt bra. Han behöll energin, kom upp med ryggen, jobbade i en bra öppen form där han var avslappnad och mjuk. 

Innan ridpasset så longerade jag honom i skritt och trav. Gjorde lite övergångar med honom där och efter longgeringen stod och han sov. Det var ett väldigt bra beslut att longera honom innan. Han kom ner i varv och förstod snabbt att nu var det arbete!

Wilma skrittade av honom och det gick väldigt bra för dom med! Frodo har blivit bättre på att även komma ner i lång och låg form med henne istället för att spänna hela kroppen och ha huvudet rakt upp. 

GLAD MIDSOMMAR PÅ ER ALLA!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress