Onsdag

Praktik även idag hade jag. Nu är det bara en vecka kvar av praktiken efter lovet. Känns tråkigt att inte få ha mer praktik men det betyder också att skolan snart är slut! Känner att det är tråkigt att behövas skiljas ifrån klassen, men samtidigt skönt att äntligen efter alla år i skolan få starta det riktiga livet. 


Men vad har vi gjort idag? Jo vi har matat alla hästar, tagit ut dom som står inne över natten och tränat dom hästarna som skulle. Eller ja dom vi hann med. Vi får inte glömma att vi även har mockat, sånt där man måste göra varje dag när man har häst. 
Vi gick ut och prominerade med Wildblomman och Nelli! Nelli fick ha gympa skor på sig idag och det tyckte hon var lustigt. Luftiga och höga steg tog hon. Trodde hon skulle trötta tillslut men hon slutade inte först vi tog av dom. Tokfia!

Jaha vad gjorde vi mer då? Jo vi red ut på Dosan och Frodo en liten sväng. Frodo tog allt med en nypa salt idag. Lungt lunkade han på. Denna vecka eller ja redan ifrån söndags har han tagit det lugnt. Det har blivit så då jag har ridit med andra hästar som ska ta det lugnt. Men sånt behöver man också ibland. Jag hoppas jag kan få en ordentlig tur iallfall på lördag. Då får jag sällskap av Lena och Elin. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress