Mitt i solljuset

På morgonen var det jobb. Hästarna ska ha frukost, lunch ska göras, vatten ska fyllas på, dom ska ut, det ska mockas och fixas till kvällen. Hönsen ska ut och mat och vetten ska fyllas på. Katterna ska ha detsamma och göra mysa med kattungarna. Efter jobbet drog jag raka vägen till stallet för att möta upp Lena! 
Vi drog ut på en av hennes och mina favo vägar. Fin väg brevid järnvägen där vi travade och galopperade. Frodo var så fin idag. Jag bytte bett till hans tredelade och herregud vad han var fin. Han är verkligen i en bra period med det!

Nu har jag firat mamma och det är snart dags för att äta mat. Ikväll ska hästarna och hönsen få komma in lite tidigare hade jag tänkt. Men inte alls så tidigt som dom flest tar in sina. Jag har märkt att det är MÅNGA som redan tar in vid 16.. jag själv tycker att hästarna ska gå ute så mycket som möjligt. Om nu hästen trivs med det. 

Nu på den ljus tiden så brukar jag ta in hästarna mellan 20-22.30 tiden. Vinter tiden blir det mellan 19-21. Efter jobbet ska de bli lite ansiktsmask och titta på talang! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress