Bra eller dåligt?

Idag gick det väl både bra och dåligt. Vi testade på förvänd galopp ingen och då kan man inte förvänta sig att allt ska vara perfekt. Vi övade mycket det förut men la det på hyllan ett litet tag men nu har vi tagit upp det igen. Han vart stark och ville inte riktigt lyssna.

 Galopp fattningarna sitter men det är hans styrka i den förvända galoppen som gör att de inte riktigt går så bra som det kan göra. Men det kommer så småningom om. 

Jag kunde inte heller riktigt koncentrera mig  då det är mycket i mitt huvud. Jag spände mig och det resulterade i att jag inte kunde hjälpa honom som jag brukar göra. Det kan inte alltid gå bra. Men det finns positiva saker i passet idag med. Han hade en väldigt bra skritt som var energifylld och energisk. Han kom upp med ryggen bra och kom ner i en avslappnad form. Precis som jag vill. Jag longerade honom innan jag hoppade upp och där gick det också bra. Han lyssnar väldigt fint på mina signaler.

Så frågan är, gick det bra eller inte?

Ja, det gick bra men hade velat att jag var mer avslappnad, koncentrerad och konsekvent mot honom. Jag önskar att han hade varit lite mer framför skänkeln och mjukare i munnen i trav och galopp. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress