Kvälls sol

Många saker har hänt under tiden jag har haft uppehåll här på bloggen! Max och jag har nu köpt vårt första hus tillsammans. Det är ett hus ute på landet som ligger nära till stan och relativt nära till stallet. Alldes lagom alltså. Innan vi flyttar in så ska det renoveras lite. 

Vi håller på och målar möbler, byta golv överallt, måla vägar, måla tak och tapetsera. Vi har både gräsmatta, berg och skog på våran tomt som är på hela 3400m2! Stor tomt som vi har stora planer för. Vi ska bygga ett fint däck uppe på berget där vi planerar att ha utekök, vi ska bygga garage och bygga ut huset. Men nu gör vi klart inne först innna vi börjar med allt annat. En sak i taget!

Idag iallfall så kom min älsta syster Emelie hem till eskilstuna! Jag fick med mig henne på en underbar ridtur i kvälls solen! Hon fick äran att rida Frodo och jag lånade Leo av Hanna! Frodo tyckte Emelie var en lustig en först när han märkte att hon tvekade lite ifrån marken men efter ett tag bjöd han in henne till mys och närkontakt. Han gav henne också en bra ridkänsla där hon kunde öka och minska farten med bara sätet! Han lyssnade fint på hennes signaler. 

Emelie red mycket när hon var liten men la det på hyllan sedan ett antal år tillbaka. Hon har ridit islandshäst lite där imellan men hennes uppehåll var inget som stoppade henne. Hon hade fortfarande väldigt bra sitts som var stadig och balanserad. Det var mycket roligt att få med henne på en tur i skogen med grabbarna. 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress