Morgon solen lyste för oss

Kl 07.30 var jag ute hos Frodo för att ta en konditions runda innan värmen slår till. Frodo var pigg och glad. En riktigt livsnjutare. Just nu rider Frodo och jag ensama för det mesta. Det beror dels på att jag har fått ridigt tidigt eller sent vissa dagar och då är det ingen som vill göra mig sällskap. 

Men det beror också på Frodo är inne i en period då han trivs bäst med att vara ute själv. Han är mest avslappnad då och tycker helt enkelt att det är bäst just nu. 

Vi var ute med Angelica, Alba och lill Hanna för någon dag sen och Frodo tyckte det var jobbigt. Han vart stressad och kunde inte koncentrera sig. Han kollade hela tiden så alla var med och vart stark. Därefter har jag tagit beslutet att just nu kommer vi rida mest själva med ibland med sällskap men att vi då inte blir fler än 4 tills han känner sig redo för att vara ute många igen!


Idag tränade vi som sagt kondition. Vi fick upp flåset ordentligt och han var mycket fin. Vi tog många fattningar ifrån skritt och ja som jag brukar säga, vilken ridkänsla han ger! Så lätt han tar fattningen. Inte stark eller motsträvig. Bara tar den fint och lugnt med mycket power i. Är oroligt stolt över oss att vi har tagit oss så långt som vi har. Min fina prins. Förhoppningvis så ska vi snart ta upp våra träningar igen för instruktör. Men först ska jag ta utökat körkort så vi kan åka iväg. Längtar!!


Frodos rally frilla i fyll galopp på skogens fina stigar 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress