Hundvalp
Idag var det dags för Janne att komma ut till Frodo för att kolla hans kropp. Janne var glad över att se oss igen. Han tyckte att Frodo har ändrat sig sen vi flyttade. Inget negativt utan tvärtom. Han tyckte att Frodo har fått en annan utstrålning, muskler och ser mera bärig ut. Mycket roligt att höra eftersom vi har även utvecklas mycket i ridningen dom senaste månaderna.

Frodo var mycket fin i kroppen förutom en liten låstning i ländryggen, annars var Frodo bra överallt. Mycket fina framben och bra musklad kropp! Så imorgon blir det promenad efter jobbet och sen på fredag ska vi ut och skritta. Sen så är vi på den vanliga banan igen.

Dagarna går fort. Jag jobbar mycket och tiden går åt. Knappt att man hinner med det man vill, men jag antar att det är så när man driver eget. Hundarna på jobbet uppskattar iallfall snön som vi har fått nu, och ännu mer snö ska vi få.
Idag var det en lite lugnare dag på jobbet. Tre hundar skulle rastat sendan fick jag åka hem. Så nu ligger jag i soffan nyduschad och tittar på Harry Potter samtidigt som almenackan ligger i knät. Skönt att ligga inne när det blåser och snöar ute. 
Jag har ute hela dagarna och det gör att det är extra skönt att komma in och få krypa ner i soffan under en filt.

Ännu en ny liten överraskning är jag och Max ska skaffa hund! I juni kommer vi hämta hem en 8 veckors valp. Så spännande. Vi gick igenom många hundraser innan vi kom fram till att en Golden retriver blir bra för oss. 
Tanken är att jag ska träna lydnad och agility med den, och redan när den är 12 veckor ska vi gå en valpkurs här i stan. Det är mycket som ska göras i ordning men vi har koll på allt. Jag har ju haft ett hund intresse sedan jag var liten. Jag växte upp med hund och nu driver jag min egna verksamthet och jobbar dagligen med hundar. Många olika sorters hundar träffar jag på och det gör att jag sitter på en del kundskaper när det kommer till olika raser. Goldens egenskaper och villighet att arbeta passar oss utmärkt. Hunden kommer tillbringa mest tid med mig då den ska vara med mig på jobbet och i stallet. Vi LÄNGTAR så efter att utöka vår lilla familj.  (null)

(null)


 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress