Torsdags träning
Igår var frodo och jag i ridhuset igen. Denna gång ställe pappa upp och körde oss. Bra med en pappa som får köra tyngre transporter. Frodo klev på utan problem som förra gången. Stod lugnt och stilla. 

Han var mer avslappnad i ridhuset ifrån början. Inte för att han förra gången var stressad eller så men då skulle han ju kolla in allt osv. Denna gång visste han vad vi skulle göra. Allt gick så himla bra och han är så jävla duktig. Han är verkligen en dröm att rida. Så mjuk och lätt. 

Jag blir så stolt och glad när jag ser oss i spegel och inser att jag har en väldigt fin häst, och gud vad långt vi har kommit. Att kunna sitta här och bara rulla på i alla gångarter är fantastiskt och piaffen är mycket roligt tycker frodo. 

Det kom in en annan häst på slutet som frodo tyckte var väldigt intressant. Det var Birk, min gammal klasskompis häst. Wilmas mor skulle rida honom då Wilma låg hemma och var sjuk. Men nästa gång vi åker till ridhuset så ska Wilma och jah rida tillsammans i ridhuset! Ska bli roligt!

Idag red jag ut tillsammans med Elin. Frodo kändes fräsch efter gårdagens träning. Frodo verkar tycka det är roligt att åka iväg och göra lite annat. Jag tycker det är väldigt roligt.  (null)

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress