Bär det eller brister det?

Nu när jag ändå har en ledig dag ifrån jobbet och är en stund ute hos mamma och har internet så får jag väl passa på och göra ett inlägg. 


Idag är det onsdag och det är ett par dagar sen vi anlände till det nya stallet. Frodo har uppfört sig väldigt bra och redan i måndags släppte vi in honom till dom andra hästarna efter Elin och jag hade varit ute på en tur tillsammans. Det gick väldigt lungt till, lite väl lungt till tyckte vi haha. Han verkas trivas riktigt bra och tycker om allt nytt. Kossorna är riktigt mysiga tycker han. Tuppen är mera läskig. 

Elin och jag har ridit ut tillsammans sen i måndags och det går riktigt bra. Jag är väldigt stolt över hur han bara accepterar den nya miljön. Att kunna ta en galopp på ett nytt ställe tillsammans med en ny häst utan några som helt problem är underbart. Han har verkligen vissat en sida som jag inte sett förut. Han är mycket starke än vad jag trodde. Han har miljöanpassat sig så otroligt bra och jag blir bara mer och mer stolt över honom för varje dag!

Efter allt grubbel, tvek och svek så vart detta nog det bästa valet vi kunde göra. Att flytta en häst är inget man bara gör i mina ögon. Vi tog en risk men också en möjlighet. Vi chansade och j*vlar vad bra det blev. 

Dom går fortfarande ute hela dygnen vilket är väldigt bra. Dom kommer gå ute så länge det bara går. Sen kommer dom få komma in på nätterna men dom kommer få komma in sent och ut tidigt så det är jag väldigt nöjd över. 

Så nu försöker vi lära oss nya vägar i skog och mark. Jag måste bara säga att vi har otroligt fina stigar i skogen. Mycket klättring i väldigt fina stigar utan röter. Jag minns lite av turena sen jag var liten och red där men jag behöver blir lite påmind om alla innan vi ger oss ut på ensama äventyr. Någon dag framöver ska vi rida till travbanan så hästarna kan springa av sig lite höstkänslor.

Så ja vad ska jag säga? Efter alla funderingar så chansade vi och det vart väldigt bra. Man kan inte bara lyssna på andra utan man måste lyssna på en själv också. Sen överväga vad som är mest rätt och hoppas på att det är det rätta. Antingen bär det eller så brister det. Det bar för oss och det är jag väldigt glad över. 
Man får försöka hitta en väg som är rätt för en och ibland svänger vägen, delar på sig eller slutar helt. Då får man göra ett val och hoppas på att det är det rätta!

Vi valde rätt.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress