Tre veckor

Oj vad tiden går fort och dagarna  bara försvinner. Nu är hösten verkligen här och det blir mörkt så fort! Imorgon (lördag) har Frodo och jag varit på den nya gården i 3 veckor! Allt har gått så himla bra och vi är inne i våra vanliga rutiner igen! Han är kompis med alla sina hagkompisar men har 

sin favorit så klart. Ibland hittar man dom ståendes och kliar varandra. Att han ligger och sover i den strålande solen händer också. Så klart står någon upp och vaktar dom andra som sover så gott. Jag är evigt tacksam över att det har gått så bra. Det hade kunnat gått hur som helst men jag är glad att jag litade på min magkänsla. 

Frodo och jag har ridit själva en del och det går hur bra som helst. Precis som vanligt. Vi har tränat allt möjligt men vi har ännu inte varit på banan. Men det kommer ske i helgen då Max ska följa med och hjälpa mig i ridningen. Här om dagen red både Elin, jag och Anna ut på en tur. Härligt tyckte Frodo. Han var så himla fin. Han har utvecklas så himla mycket och han verkligen älskar livet just nu. 

Här om dagen tog Elin med oss på en tur. Vi klättrade! Herrgud vad jag fick öva på min rädlsa med att gå neråt. Det vart en bra uppvärmning på vägen till skogen i skritt. Sen klättrade vi i skogen, upp och ner. Frodo och jag har aldrig klättrat så här förut då den möjligheten ej fans på det förra stället! Så vi klättrade inte så länge eller så hårt då Frodo inte har dom musklerna. Men roligt vart det, och nyttigt för oss tillsammans.


Ny sadel har vi också köpt! Spännande! Så idag blir det en tur med den nya sadeln tillsammans med Elin och Bonita! Ska bli kul! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress