Hoppning

Nu har Frodo och jag börjat våran hopp träningar igen! Vi har gått ifrån fem och halvan till enstaka hinder till flera hinder i följd! Fem och halvan är en väldigt bra övning men nu försöker vi lära oss känna in avstånd, lära känna varandra och känna hur mycket vi klarar av. Det är så otroligt roligt och Frodo blir som en helt ny häst.Busig och väldigt pigg. De blir lite bockningar här och där efter hindret. 

En skritt tur till paddocken och sedan en ordentlig uppvärmning innan vi började hoppa. Frodo var väldigt mjuk, känslig och arbetsvillig idag. Bjöd på väldigt fin kontakt och känsla. Vi flög över hindrerna och jag kunde hitta känslan idag innan hindret. Hur mycket jag behövde sätta mig tillbaka innan vi lyfter över hindret. 


Om man tänker tillbaka några år så har jag ju varit hopprädd väldigt länge. Knappt våga trava över nått enstaka hinder. Men nu tycker jag det är as kul och vi verkligen sätter igång ifrån galopp och sen över hindrerna. Hoppar små banor flytande och det är så kul. Får se var det här leder någon stans. 



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress