Ett år i mina händer

Nu har det gått en hel månad sen vi flyttade. Allt går fortfarande bra och vi är inne i våra rutiner igen. Frodo och jag har tagit ett pass på banan och herregud vad duktig han var. Vi red med den nya sadeln och det var sån skillnad. Jag kunde bara sitta där och låta honom jobba under mig men samtidigt kunde hjälpa honom med små små hjälper utan att hela vi hamnar i obalans. Han var mycket mer öppen i bogen och verkligen tog ut stegen i skänkelvikningen och i öppen. Han flyttade sig extremt lätt för min vikt och de var magiskt att uppleva det samspelet!




Galoppen var magisk. Så mjuk och balanserad. Direkt ifrån skritt. Ibland samlande han sig lite väl mycket och de blev att vi galopperade extremt sakta och nästan på stället,  men då var de bara att dra fram händerna lite så flöt vi iväg i fin galopp. Så magiskt att kunna öka galoppen med bara sätet. Så harmoniskt, lugnt och ett perfekt samarbete. Så som de ska vara. Vi börjar även få till enkla rena piaff steg nu. Väldigt kul att allt har gått så otroligt mycket framåt för oss. 




 Här om dagen var Christin och jag ute på en tur tsm. Det var MÅNGA år sen jag red med henne. Mycket roligt! 




Jag ska försöka komma igång med bloggen igen. Mitt internet strular och det är så mycket i livet just nu. Allt hemma på gården, bygget med garaget, jobbet och hästen. Allt ska hinnas med och där emellan ska man hinna ta hand om sig själv också. Förresten så firade Frodo och jag ett år tillsammans förra veckan! Eller ja, vi firade att han har varit i vår ägo ett år. Men vi har ju varit tillsammans mer än 2 år! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress