Solens sista strålar
Nu sitter jag här i halmen i frodos box brevid honom när han äter upp sitt hö. Det är så lugnande att höra hur han tuggar, höra hur hästen brevid står och pustar ut. 

Frodo och jag har varit ute på banan och lekt ifrån marken. Vi har tränat lite grunder så som att följa, stanna, backa, flytta rumpa osv. Men vi har också testat på att göra sluta och öppna ifrån marken. Vi övade också parkering och uppsuttning. Frodo uppskattar sånna dagar, då allt är lungt, bara han och jag som övar små saker. Gosar med varandra och låter oss prata med kroppsspråket.
Vi testade också att ta galopp i longeringen. Det har vi ALDRIG gjort förut. Men det fungerade hur bra som helst. På första kamandot tog han galopp. Han lyssnade fint på mina signaler och det var härligt å se att även det fungerar. 
Nu ska Frodo få äta upp, sen ska han få gå ut till kompisarna igen och njuta av den lilla sol som är kvar innan mörkret kommer. 
Funderar även på om jag ska klippa bog och hals på Frodo då han blir extremt svettig där nu men all vinterpäls. Jag får rådfråga Elin som är bra på det där å se vad hon tycker.
På torsdag så ska Frodo också verkas, det är 6 veckor sen han vart verkt sisst. Det tog lite tid innan dom började växa men nu tyckte jag det är dags. Jag brukar få verka honom var fjärde vecka. Jag har även sett nu att hans fram gympaskor har blivit slitna och därefter slitit hans fram tår. Så nya skor är på g! 
Nåja, det löser sig! Nu ska han få gå ut och leka med dom andra.  (null)

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress