Längtan efter att snön ska falla.
Denna vecka har jag hade lite minisemester ifrån jobbet vilket har gett mig möjlighet att rida när det är ljust ute! Väldigt skönt!
Snön är borta och leran är tillbaka. Då är det skönt att kunna skölja av frodos ben när han kommer in. Jag har också märkt att Frodo har blivit mindre runt magen. Jag skulle säga att han är i perfekt hull. Förut har jag inte kunnat hållt koll på hur mycket mat han får i sig men nu vet jag exakt. Matschema har vi och hästarna får mat 4 gånger per dag. Frukost, lunch, mellis och kvällsmat. Frodo verkas trivas väldigt bra med det. Han får också minerale,muslie och nypon 1-2 gånger per dag. 

Förra veckan fick Frodo vila fyra dagar. Min tid räckte inte till då jag hade fullt upp på jobbet och hade mycket att göra hemma. Men lite extra vila är aldrig dumt. För denna vecka har han haft väldigt mycket energi och är väldigt arbetsvillig. Vilket är väldigt roligt! Idag skulle Frodo och jag testa en ny väg men när vi kom in i skogen fick Frodo spel och överskottsenergin sprutade ur honom! Så det fick bli ändrade planer. Han fick helt enkelt springa av sig tills överskottsenergin var slut. Men han är väldigt enkel att reglera fast han nästan hoppar upp och ner av all energi!

Så imorgon ska vi testa igen å se om vi kan ta oss över till andra sidan. Får se om vi eventuellt för sällskap av Elin och Bonita (null)
Frodo står och väntar på att kvällsmaten ska serveras


(null)


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress