Hitta ljuset i årets mörker
(null)

(null)

(null)

Denna årstid är en mörk tid av året. Det blir mörkt fort och man får tänka på att ta med sig pannlampa när man åker till stallet.
Jag åkte till stallet vid 14 tiden idag och innan jag tog in Frodo så mockade jag och gjorde iordning allt. Det är ganska rogivande att mocka och pyssla i boxen. Men när man är stressad och man har mycket att göra så kanske de inte är lika roligt!

Men idag var en sådan dag då jag satte på radion i stallet och pysslade här och där. Skura vattenhinken, krubban och in med ny härlig halm. Jag la även in lunch åt honom så han kunde få äta lite innan vi gav oss ut.  Han uppskattar att få lite mat innan vi ska ut. Jag spolade även av hans ben idag. Alltid så skönt att kunna ställa in honom i spollspiltan och spola av leran på benen. Innan vi kom till viby så hade jag aldrig tvättat Frodo i en spollspilta  eller ens tvättat hela honom med vattenslang. Men han har skött sig så himla bra med det! Men kan se hur han njuter stt bli tvättad med varmvatten,men   tycker han jag är jätte jobbig. Det bästa är att få svansen tvättad tycker Frodo. Att få masage på svansen är underbart! Men att få halsen masserad är också härligt! Dreglet rinner och ögonen är stängda 

Idag red vi ca 90 minuter ute i den fina naturen! Frodo var pigg (väldigt pigg) hehe. Vi hade våra reflexer på oss och vi tog allt med en nypa salt. En liten galopp här och där, lite trav men mest skritt. Vi hittade fina stigar och trevlig miljö. Vi fick lite regn på oss men blåsten var med oss hela turen! Det är inte så värst illa om man har rätt kläder på sig. Snart börjar det blir dags att ha långkalingar under ridbyxorna! Kylan börjar komma till oss! 
Frodo fick gå ut till Bonita igen och dom ska vara ute i natt. Imorgon har vi inget planerat så. Får se vart vi tar vägen. Kanske blir en uteritt i skogen med lite klättring eller kanske en tur i skogen över asfalten. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress