Taggad

Som jag skrev igår så skulle Lena och jag rida lite kondition idag. Sagt som gjort! Kan inte kalla det ren konditions träning men mycket trav och galopp vart det. Vi red till Himmelsända för att rida på den sandade slingan! Underbart tycker vi! 

En bra grusväg ditt där man själv kan välja om man vill trava och galoppera mycket eller bara ha lång och fin uppvärmning. Lena och jag travade och galopperade en del på den mina skogsvägen innan sandade vägen. Innan det travade vi och skrittade ditt. En lång och bra uppvärmning för hästarna som ännu inte är vana att springa fullt så mycket!

Frodo var först lite skäpptisk när vi passerade Islands stallet men förstod snabbt när vi kom inpå skogsstigen vad som väntade sig! Han vart pigg och glad. Så roligt att se honom så glad och nöjd när han får springa. Öronen spetsade framåt!
Tyvärr så vart de inga bilder så för min mobil dog men Lena var snäll och tog ett foto på vägen hem när vi skrittade utan stigbyglarna. Både Frodo och jag var blöta av svett. En duch för honom och för mig efter ridningen vart det !

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress