Super dag

Idag hade jag med mig Linnea till stallet. Det är roligt att vi kan följa med varandra till stallen och se hur det går för oss och våra hästar. Idag var det iallafall dags igen för lite gymnastik och teknik på banan igen. Linnea och jag byggde upp fem och halvan igen på enkel nivå i början. 


Jag hade det tredelade bettet på honom och gud så fin han var idag. Har inte haft ett sånt bra pass på bannan på hur länge som helst. Helt sjukt alltså. Han var så mjuk, inte stark, koncentrerad, lätt, frame för skänkeln. Ja allt var perfekt idag. 

Jag red serpentiner, åttor, slutor, öppnor och skänkelvikningar samt hoppade några skutt över dom två hinderna. Han var så duktig! Hans självförtroende har verkligen växts sen förra gången. Det är exakt en vecka sedan vi gjorde det för första gången. Det var sån skillnad! Förra gången fick vi bara till det en gång och vi rev och höll på men idag satte vi den på första försöket! Han är så duktig. Nöjd som tusan när både Linnea och jag berömde honom som tusan! Kul tycker han verkligen att det är.  Toppen dag!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress