Min bästa vän

Vart tar dagarna vägen? Vart tar tiden vägen? Det händer rätt ofta att jag stannar till och tittar mig omkring. Ställer frågan till mig själv. Är det värt allt besvär? Är det värt att lägga energi på saker som man ändå inte får tillbaka något av? Är det värt att oroa sig över saker? Är det värt att ens känna som man gör? 

Jag orkar helt enkelt inte mer bry mig längre för inget av det är värt något..

Frodo är min bästa vän. Att komma in till hagen med tårarna på kinden är att komma in till lugnet. Att känna hur han lägger sitt huvud i min famn och bara låter mig vara ledsen är något som gör en hel. Gör en hel när man är som trasigast. Han slickar sig om munen när mina salta tårar kommer till hans mungipa. Man bara ler för att han är så underbar. Jag tror ärligttalat att det inte finns något bättre än att komma ut till stallet och bara vara. Låta det ta tid. För det  gör inget..

Frodo och jag hade världen mysigaste kväll tillsammans. Fast tårarna var med oss hela tiden så var vi i frid med varandra. Vi tränade förvändgalopp och övergångar. Kan inte säga något annat än att han är så duktig så att den förvända galoppen tar han ifrån skritt nu.. 
Han lämnar mig aldrig, han bara finns där dygnet runt. Min bästa vän

Anonym

Sötisar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress