Längesen

Lugn skritt tur i skogen med Sofia! Frodo var pigg och alert idag trots att vi hade lite fart i brallan igår. Jag har inte riktigt vant mig med att hans kondition och styrka är så mycket bättre haha. Hur som helst som red jag i "mammas" sadel idag. Våran bruna Freeform sadel. Jag säger som Sofia säger om pollys sadel HERREGUD!

Det känns som om man ska glida av fast sadeln sitter fast som den ska. Jag har ju inte ridit i en helt bomlös sadel på länge. Min sadel har ju ändå kopperjärn, paneler och är uppbyggd. Som en helt vanlig sadel fast utan bom! Bäst sadeln ever! Stabil, lagom mjuk, djupt säte med bra kontakt och lagom stora knästöd! Men efter ett tag satte jag bra i mammas sadel också. Jag red ju alltid i en sån förut innan jag köpte Frodo.

Men nu ska jag sova och imorgon får vi se när jag rider. Antingen på eftermiddagen/kväll med Lena eller på dagen med Emelie! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress