Bus hästen

Efter skolan åkte jag till stallet. Ovanligt va? Idag har även Hanna värkt frodos hovar så nu är han fin igen! Meningen idag var att Sofia och jag skulle rida kl 16.20 men i stallet var även Elin och Tilde där. Så vi vart fyra styckna på ridturen istället för två. Vi red rundan runt bygdegården. Frodo var PIGG! 

Han vart en gnutta stark idag men inte så att han var svår att handtera. Vi hoppad även över diket och det är så roligt! Jag har verkligen släppt min rädsla för att hoppa! Nu tycker jag det bara är roligt!

Imorgon blir det lite konditions träning för oss. Även Lena och Cabra ska följa med oss. Tanken är att vi ska rida bort till travslingan. En sandad väg som vi får rida på efter kl 16.00! Rundan tar ca 1.30 min! Då får dom en väldigt bra uppvärmning och en lång avslutning! En väldigt bra runda tycker jag. Väldigt roligt också! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress