Livfull

Igår kom det inget upp då jag hade fullt upp hela dagen. Dagen började med att rida en lite lägre tur med tjejerna i stallet. Frodo hade fortfarande sina galenheter i sig så det vart ingen full fart galopp genom skogen utan jag fick sätta mig ner och och göra små halvhater utan att bli plockig. 

Efter ridturen åkte jag hem för att äta lunch innan jag skulle till stan för att möta upp Angelica. Vi åkte till hööks, Tuna och sen Ica maxi. Underbart att då umgås några timmar. Sen kom Max hem och då drog vi ut till mamma och pappa för att prata lite om våra planer. 

Idag måndag så hade jag min första arbetsdag efter studenten. En rolig och lärorik dag. Efter jobbet drog jag till stallet för att träna Frodo lite lätt på banan. Tanken var väl att hoppa lite. Men hopp sadeln jag skulle få låna passade inte Frodo så jag satte på min dressyr sadel och sen tog vi ett lätt dressyr pass.

 Jag red på det tredelade bettet idag och han var SÅÅÅ fin. Fortfarande välsigt busig och ville gärna kurra ihop sig och göra sin hopp men jag fick igenom honom väl och höger galoppen var mycket fin idag. Vänster galoppen var fin som vanligt så klart. 

Nu är Max på väg hem ifrån sitt jobb och vi ska snart äta. Efter det blir det nog att sätta sig och skriva listor på allt som ska göras föröver. Vi har ju en del att göra 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress