För jag har tagit studenten!

Nu är studenten avklarad! En underbar dag med mycket dans och sjungande. Men så klart var det en dag då jag också hade det jobbigt. Tre panikattacker fick jag under hela dagen. Tycker jag klarade av denna dag extremt bra! Höjden på dagen var att jag tog mig upp på flaket.

 Jag hade bestämt mig för längesedan att flaket var inget för mig men jodå! Jag tog mig upp och f*n vad roligt jag hade. 

Jag fick massor av fina presenter av min fina familj och även ifrån Max familj. Vi tillhör ju varandras familjer ganska väl efter 6 år tillsammans. Hanna kom även hem till mig för att fira mig och hon gav mig en mycket fin ljus lykta som passar mig perfekt! Flytta hemmifrån saker fick jag massor av också!Vi ska ju åka och kolla på ett hus snart och jag hoppas det blir vårat. 
 

Ridningen idag var ett dressyr pass på banan där vi fokuserade på lösgörande övningar. Vi gjorde mycket i skritten för att mjuka upp oss ordentligt. Öppnor, slutor, skänkelvikningar, öppna på volt, sluta på volt, serpentiner osv. Vi red på långa tyglar  med ändå en bra kontakt. Lång och låg form där han kom upp ordentligt med ryggen och bjöd in till en riktigt fin ridning. Musiken var på så klart, men den gång på högtalare i mobilen. Frodo trivs så bra med musik på.

I höger galopp gjorde vi bara galoppfattningar. Bara BRA galoppfattaningar men det är svårt att hitta tajmingen att avbryta direk när man känner att det inte är bra. Lätt att man bara fortsätter istället för att sakta av och göra om men idag fick vi till det. I vänster galopp rullade vi på. Där är han så mycket mer balanserad och har styrkan så även ridbanan är lite mjuk efter allt regn så går det bra att rida en lugn, balanserad samlad galopp på dom bra ställerna. Jag ställde honom utåt och innåt samt flyttade honom i sidled i vänster varv. Efter den vänstra galoppen stannade jag och hoppade av för att skritta av honom för hand. Det är viktigt att sluta när det går som bäst!


Nu bakning med mina nya baksaker! Min super fina elvisp!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress