Duktiga

Tiden och orkar för att skriva har inte riktigt funnit på några dagar men nu ska jag försöka komma igång igen! 


Jag har iallfall ridit varje dag och fortsatt tränat som vanligt. Frodo har varit pigg och alert! Här om kvällen så fick jag lite spontant sällskap av Angelica som gjorde mig sällskap på en lång tur på kvällen. Ett äventyr vart det! In i skogen där ingen stig finns och förbi grävmaskiner skulle vi, över djupa diken! Men ack vad roligt vi hade. Tiden flyger alltid iväg när Angelica och jag umgås. På vägen tillbaka kom regnet men det var härligt regn som föll ner på oss när vi galopperade på dom finna vägarna. 

Idag så red Lena , jag och Lill Hanna ut på en sväng. Mycket skritt och någon galopp där vägarna fortfarande var mjuka efter regnet! Idag hjälpte jag lill Hanna med ridningen och när hon fixade till sin sitts och händer så vart blomman en helt annan häst för henne. Dom kunde ta fin galopp som var samlad och kontrollerad! Riktigt fin galopp fick dom till. Bra att Hanna fick känna på hur det ska kännas så hon har något att stäva efter varje gång!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress