Man väljer, ingen annan!

När man känner att man har allt man behöver. Ja allt flyter på som det ska. Har dock mycket att göra och ibland räcker inte timmarna till. Men man gör så gott man kan! 



Frodo då? Jodå det rullar på som vanligt. Vi har ridit med sällskap och han fixar det utmärkt. Han tycker det är lite jobbigt ibland men det fungerar som det ska. Allt beror lite på vilka det är som är med och hur hästarna i sällskapet är. Idag hade jag med mig Mathilda min syster till stallet. Hon power walkde när jag red och på slutet hoppade hon upp och red Frodo hem. Vi är väldigt lika jag och Mathilda så Frodo är mycket nöjd med henne. Dom galopperade fram på dom fina vägarna och jag kände mig alldeles lugn. Hon rider så mjukt och fint. Har man en gång varit proffs är man alltid det! Alla i min familj som har fått ridit Frodo alltså Enne, Matilda , Wilma och kära mamma rider så fruktansvärt bra. Känner mig trygg med alla dom när det gäller Frodo. Jag är noga med vilka och hur dom rider!! Det är inte vem som helst som får rida honom. Det krävs mycket för man ska få det förtroendet för mig. Haha.




Snart ska Mathilda och jag iväg till vårt gammla stall ute i Hällberga där vi ska träffa våra gammla hästar. Min fresier Dante och mathildas ardenner Verjon! Våra bästa pojkar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress