Bröllop och äventyr

Helgen har varit fullspäckad med saker. På fredagen var jag brudtärna på min systers bröllop. Jag hade bestämt mig för att Frodo fick vila den dagen men kl 22.00 bestämde jag mig för att åka och rida iallfall då hela lördagen skulle regna. Det var galopp arbete ute på grusvägarna i monljuset.


Lördagen fyllde jag år så den dagen tillbringade jag en del i vårt hus. Vi har snart satt upp hela köket. Vårt sovrum är också klart. På kvällen åkte jag och Max till Västerås för att vara med på Sommermet. En bilträff som går varje år. Vi åkte med våran vän Jocke i hans El Camino. Så det vart en lång dag för oss. Kl 04.00 var vi hemma igen i eskilstuna.

Men nu är det söndag och kl är snart 15.30 och mamma och jag är påväg till Ikea för att inhandla det sissta. Jag har redan varit iväg och ridit. Frodo och jag testade lite nya vägar som lede till lite äventyr. Vi fick möjlighet till att träna galoppfattning ifrån skritt i fina uppförsbackar. Vi fick även rida några meter på asfalten för att ta oss vidare. I vanliga fall brukar jag hoppa av när vi hamnar på asfalten. Men nu hade vi lång och bra utsik efter bilar så det gick bra.

Frodo var super duktig idag. Jätte nöjd över honom. Så lydhörd och vilken ridkänsla han ger när han hoppar in i en fin galopp ifrån skritt. Så luftig och stor galopp. Min fina

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress