Söndag
Idag får Frodo vila helt och hållet istället. Idag blir det istället att ta det lungt hemma och umgås med familjen. 
När det inte blir någon stallhäng idag så tänkte jag titta tillbaka på bilder sen jag red Frodo för först gången. 
 
17 juli 2015 prov red Jah Frodo. Min sitts var inte den bästa men der har vi övat på. 
25 juli 2015 prov red jag Frodo ännu en gång och då fick vi känna på att galoppera tillsammans. Det ser inte riktigt klokt ut. Han var stark och ville inte svänga. Men det har vi också tränat på!
11 agusti 2015. Nu har det gått ett tag emellan dom förra bilderna. På denna bild hade jag lektion för Hanna  och man ser nu att sker börjar ändra sig.
23 agusti 2015. Ännu en lektion för Hanna där man nu ser att min hållning och sitts börjar ordna upp sig. 
Så klart har jag ridit ut på honom mellan dom har tillfället  också 
3 oktober 2015 hade jag ännu en lektion för Hanna. Fallit tillbaka en bit i ridningen sen förra bilden. Här har jag korta stigbyglar. Vi jobbade mycket med breda händer och ledande tygeltag.  
Ännu en bild i galopp. Här börjar vi få lite ordning på galoppen. Den är inte i full fart och jag kunde sitta ner lättare även om jag tycker själv att jag ser ganska stel ut .
WE träning  som Hanna , Lena och Jah åkte iväg med hästarna på. Mycket rolig och givande lektion! Första gången Frodo och jag var i ridhus! 27 december 2015
Lektion där vi jobbade mycket med min kropp då jag började känna spänningar i min ena axel. bilden Hanna lyckades fånga  tjatade hon om att jag skulle kolla upp vilket tillslut vart ganska roligt då Jah precis i samma ögonblick hon tänkte säga till mig drog jag upp huvudet. den lodrätta sitsen börjar komma!
För att inlägget inte ska bli allt för lågt hoppar vi fram till sommarlägret 2016. På bilden har jag min lektion för dagen och här ser man oss i en samlad och lugn galopp där jag kan sitta avspänt! Tack Hanna för alla dessa givande lektioner du har gett oss som har gjort att vi har utvecklas!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress