Lördag
 
Igår fredag landade flygplanet i Sverige igen. Semestern har varit underbar. 28 grader har vi haft hela veckan. Vissa dagar mer blåsigt än andra. Vi har inte slappat speciellt mycket på denna semester utan vi har gått på många långa promenader över ön. Vi har hyrt bil och åkt till andra sidan där Max surfade medans jag la mig och solade! Max dök också en dag och då passade jag på ännu en gång att sola och njuta av utsikten ut över det blåa havet. Jag försökte ta det lungt och vara lite sJälv så fort jag fick chansen då det tar mycket på mig att vara borta. Då jag sen snart 3 år sedan lider av generaliserad ångest syndrom så är mitt liv lite svårare än vad jag hade hoppats på! Men ändas två panikattacker utlöstes och jag har klarat av en massa saker som jag nu kan säga att jag kan åka buss, jag kan flyga flygplan, jag kan gå in i grottor och äta på resturang där det är högt ljud och mycke rörelse. 
 
 
 
Jag vill tacka min livskamrat Max som har stöttat mig genom denna semester när jag har varit svag. Tack vare honom är jag nu ett steg nämre att bli frisk och jag är starkare än någonsin!  
 
 
Idag lördag åkte jag till stallet i full fart kl 09.30! Frodo kollar upp direkt ifrån maten när han hör min bil. Men det bästa var hur han la sitt huvud i min famn när jag kom fram till honom. Att höra han andas och känna hans päls igen ger mig lugn och harmoni i kroppen! Hur som helst så tog jag honom till banan och kollade av honom och han rörde sig utmärkt så det vart att slänga på sadeln för att ta en liten skritt tur med medryttarna på gården. Tre av dom iallfall. Imorgon blir det nog bara en promenad för lilla  Frodo eller en liten sväng i sadeln. Får se vad dagen erbjuder oss. Kanske tar vi en liten sväng med medryttarna Madde och Frida! 
 
 
Det vart tyvärr inga bilder ifrån dagens äventyr men snart så ska jag be min kära vän att ta bilder på mig och Frodo. Kanske kan ta nya roliga bilder ifrån en riktigt kamera varje vecka. 
 
Bild ifrån 16 oktober 2015 då Hanna tog fina kort på mig och Frodo i hagen. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress