Spa för honom!

Tyvärr blir det inte mycket skrivande då jag har mycket att göra. Jobba, träna häst och ta hand om hus och gård.. men jag ska försöka komma igång nu igen. Jag får helt enkelt ta mig tiden.


Det är några av er som har undrat hur ett schema för mig och Frodo kan se ut en vecka. Så jag tänkte dela med mig om veckans planering. Lite annorlunda är den denna vecka då Frodo fick behandling idag av vår equperateften. Han hittade små saker som han tog bort med bara hans händer. Men han satte lite nålar och laser för att Frodo också skulle få lite spa. Som vanligt så sköter sig Frodo exemplariskt när  han är hos oss. Står helt stilla när han känner igenom, drar och kissar spänningar och låsningar. Att få nålar i kroppen trycker Frodo är skönt! 

Han berömmer mig också ofta för att han ser att jag tar hand om Frodo. Han tycker Frodo har fin päls, mann och han ser att jag har en bra ridning och varierad träning då frodos muskler är jämna och fina. Han säger att det syns att jag sköter om honom och gör våra strech och massage övningar, då blir man glad! Alltid roligt att höra ifrån någon annan att det man gör är bra. Man behöver höra det. 

Frodos schema för denna vecka då?

Måndag :vila/ behandling 
Tisdag :vila
Onsdag :uteritt i alla gångarter fri
Torsdag : uteritt med dressyr övningar (lätt)
Fredag: tömkörning/ute 
Lördag :kondition
Söndag : Skogsridning/klättring


Så här kan en vecka se ut men i vanliga fall så har Frodo bara en vilo dag. Oftas på torsdagar. Vissa veckor är det mer hård träning och ibland mer slapp. Men denna vecka har jag tänk att vi ska ta en långtur också. Så schemat kan ändras lite beroende på hur han känns osv. Men vi hsr något att gå efter iallfall.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress