Fem och halvan

En bra men väldigt jobbig dag. Hur som helst var det jobb som vanligt i morse. Efter jobbet åkte jag hem för att äta frukost för att sedan åka till stallet. Emelie gjorde mig sällskap idag och vi byggde upp lite hinder på banan. Vi byggde upp fem och halvan som den kallas. 

Den görs av en travbom, ett kryss och sen ett hinder på valfri höjd.
Den öveningen ska ge självförtroende, teknik och gymnastik! En mycket bra övning helt enkelt! Man ska komma in i trav och ut i galopp! Klurigt tyckte Frodo!

Vi valde att ha lågt eftersom jag är lite hopprädd. Det var super roligt och min rädlsa släppte direkt. Istället vart jag arg då Frodo försökte syra undan det andra hindret. Men gud vad fint att han hoppar. Det känns verkligen stort och luftigt. Jag själv tyckte att jag kunde lätt följa med honom även när de blev lite större hopp än väntat. 

Iallfall så var det mycket roligt och Frodo vart mycket nöjd när vi klarade det tillslut och han fick mycket beröm! Emelie trycker på mig alldeles lagom. Ett bra stöd helt enkelt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress