Bowling och ridning

En skoldag som denna erbjöd kurs i vilsta där vi lärde oss vad vi har för rättigheter och skyldig heter på en arbetsmarknad bla. Som avslutning på denna kurs åka vi ner till stan för att bowla. Så roligt men vad dåligt de gick när man inte har spelat på väldigt länge. Vann över mitt lag ändå😏



Efter skolan åkte jag och Max iväg för att fixa lite saker. Plugga skulle jag göra men planen ändrade sig. Vi hämtade släp och lasta på skräp så vi kan töma den imorgon. Kl 18.20 var jag i stallet för att rida ut en skritt tur med underbara Sofia! Sofia berättade att hon nu ska sluta.. mycket tråkigt att ännu en ska sluta. Men nu siktar vi mot att ha så roligt som möjligt varje gång vi ses. Idag iallfall vart det mycket prat och skratt. Frodo var pigg så klart. Traskade på bra med långa luftiga steg. Cabra hamnade lite efter, hon är ju inte känd för att gå snabbt.

Innan ridning fick Frodo ca 15 min massage och det uppskattades kan man säga. GÄSP GÄSP! Jag var även mycket mer noga idag att han skulle gå i en avslappnad form och inte spänna upp sig. Han var väldigt duktig. Vi gjorde även lite öppnor och slutor. Han lyssnade bättre en någonsin. Han kändes överlag bättre än någonsin! UNDERBART!

Imorgon iallfall så får de bli ridning efter vi har kastat skräp. Men inte för sent för jag börjar jobba imorgon igen. Torsdag kväll till tisdag morgon. Fullt ös hela tiden!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress